مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 10:252023-11-15سياسي

استقبال 170 خانواده ایلامی از ذخیره سازی خون بندناف فرزندان


در نیمه ی اول امسال 170 خانواده برای ذخیره سازی خون بندناف فرزندان خود استقبال کرده اند.

- ایسنا/ایلام رییس جهاد دانشگاهی ایلام گفت: در نیمه ی اول امسال 170 خانواده برای ذخیره سازی خون بندناف فرزندان خود استقبال کرده اند.

دکتر محمد پاکزاد در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: سال گذشته نیز در استان ایلام 250 خانواده با این روش سلامتی را برای خود و فرزندانشان پس انداز کرده اند، اظهار کرد: این رویکرد مردمی نشان دهنده اعتماد مردم به خانواده بزرگ رویان جهاد دانشگاهی و اهمیت پس انداز سلامتی است.

وی تصریح کرد: سلول های بنیادی خون بندناف، سلول هایی نامیرا و با قدرت تکثیر فراوانی هستند، از همین رو محققان به این نتیجه رسیدند که از این منبع برای فراهم کردن درمان بیماری های صعب العلاج با سلول های بنیادی استفاده کنند.

رییس جهاد دانشگاهی ایلام تصریح کرد: این سلول ها قابلیت درمان ده ها بیماری را دارند و در حال حاضر بیشتر در زمینه درمان بیماری های خونی، نظیر انواع سرطان های خون، کم خونی های مادرزادی، تالاسمی، اوتیسم، فلج مغزی و بیماری های نقص سیستم ایمنی و چند بیماری دیگر به کار گرفته می شوند.

وی تأکید کرد: خون بندناف برای درمان بیماری های خونی فقط یکبار و در بیماری های عصبی از قبیل اوتیسم، فلج مغزی و بیماری های سیستم ایمنی بات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال 170 خانواده ایلامی از ذخیره سازی خون بندناف فرزندان

استقبال 170 خانواده ایلامی از ذخیره سازی خون بندناف فرزندان