مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 14:352023-10-28پزشكي

اهمیت توجه به توصیه های بهداشتی در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به این مطلب که آنفلوانزا یکی از بیماری های ویروسی شایع در فصول سرد سال است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، دکتر عباس رضاییان زاده با اشاره به تقارن آغاز فصل سرما و سال تحصیلی مدارس گفت: همزمان با تغییرات آب و هوایی، احتمال ابتلا به بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش می یابد که برای پیشگیری از ابتلا به ویژه در گروه های پرخطر، رعایت برخی نکات ضروری است.

او افزود: ویروس آنفلوانزا از راه هایی مانند پخش ذرات ریز تنفسی فرد آلوده در هوا، عطسه یا سرفه و تماس با سطوح آلوده به ویروس از سوی بیمار آلوده بدون علامت و یا دارای علامت، به دیگران منتقل می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص تفاوت های بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا اظهار کرد: شروع تب ناگهانی، تنگی نفس، سرفه و بروز علائم با شدت بالا، از مهمترین نشانه های ابتلا به آنفلوانزا است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افراد بالای 65 سال، کودکان زیر 6 سال، افراد با بیماری زمینه ای قلبی، ریوی و مادران باردار را گروه هایی برشمرد که بیشتر از دیگران در معرض این بیماری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت توجه به توصیه های بهداشتی در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا

اهمیت توجه به توصیه های بهداشتی در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا