مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-21پزشكي

شاید بتوان آلزایمر را با نور و صدا درمان کرد


نتایج چندین پژوهش نشان می دهند که شاید بتوان از نور و صدا در فرکانس های مشخصی برای درمان کردن بیماری آلزایمر استفاده کرد.

- نتایج چندین پژوهش نشان می دهند که شاید بتوان از نور و صدا در فرکانس های مشخصی برای درمان کردن بیماری آلزایمر استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فوربس، شرکت فناوری عصبی کاگنیتو تراپیوتیکس (Cognito Therapeutics) تحت سرپرستی دانشگاه ام آی تی (MIT) در اوایل سال جاری با اعلام کردن سرمایه گذاری 73 میلیون دلاری در آزمایش های بالینی فاز 3 به منظور ارائه کردن یک درمان برتر برای بیماری آلزایمر خبرساز شد.

پژوهشگران و مهندسان این شرکت، یک هدست طراحی کردند که تحریک هم زمان نور و صدا را با فرکانس 40 هرتز ارائه می دهد و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آن را یک فناوری پیشرفته می داند.

نتایج امیدوارکننده آزمایش های اولیه حیوانی و آزمایش های بالینی نشان داده اند که این فناوری می تواند فعالیت امواج مغزی غیرعادی گاما را که اغلب در مراحل اولیه بیماری آلزایمر دیده می شود، اصلاح کند.

با وجود این، تلاش های اخیر برای تکرار کردن این یافته ها متناقض بوده اند و پرسش هایی را در مورد مکانیسم اصلی عملکرد این روش پدید آورده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاید بتوان آلزایمر را با نور و صدا درمان کرد

شاید بتوان آلزایمر را با نور و صدا درمان کرد