مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 08:502023-11-01پزشكي

بروز سرطان پستان در منطقه کاشان بالاتر از میانگین کشور است


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سرطان پستان به عنوان اولین سرطان شایع در گروه  بانوان شناخته شده است و میزان بروز آن در کشور طبق آخرین اطلاعات44 مورد در 100 هزار نفر است، - ایسنا/اصفهان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سرطان پستان به عنوان اولین سرطان شایع در گروه  بانوان شناخته شده است و میزان بروز آن در کشور طبق آخرین اطلاعات44 مورد در 100 هزار نفر است، اما در منطقه کاشان این رقم  46 مورد در 100 هزار نفر از جمعیت زنان است.

مهدی دلاوری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: غربالگری بیش از 22هزار زن در گروه سنی 30 تا 70 سال از نظر عوامل خطر سرطان پستان در منطقه کاشان انجام شد که 3855 نفر از آنها دارای عامل خطر بودند که برای بررسی و تشخیص نهایی به کلینیک های تخصصی دانشگاه معرفی شده اند.

وی با اشاره به نام گذاری اول اکتبر به عنوان روز جهانی سرطان پستان، افزود: پویش آگاهی بخشی سرطان پستان با هدف افزایش آگاهی عمومی به ویژه زنان در زمینه راه های پیشگیری، علائم هشدار دهنده سرطان پستان و اصلاح باورهای نادرست در خصوص این بیماری از 9 مهر به مدت یک ماه برگزار شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: مراجعه به موقع به مراکز و پایگاه های سلامت و شناخت علائم هشداردهنده، مهم ترین راهکار برای تشخیص ضایعات پیش سرطانی قب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز سرطان پستان در منطقه کاشان بالاتر از میانگین کشور است

بروز سرطان پستان در منطقه کاشان بالاتر از میانگین کشور است