مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 17:002023-11-01اقتصادي

بخشنامه گمرک در خصوص ضبط ماشین آلات راهسازی متروکه، غیرقانونی است


بخشنامه گمرک در خصوص ضبط ماشین آلات راهسازی متروکه غیرقانونی، غیرموجه و از مصادیق بخش نامه های خلق الساعه و مخل امنیت اقتصادی و خلاف سیاست های مربوط به تسهیل تجارت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری استان هرمزگان امروز در خصوص جزییات این موضوع، اظهار داشت: شهریور ماه امسال دفتر حقوقی گمرک ایران با توجه به حساسیت هایی که نسبت به اجرای سیاست های اقتصادی دولت  در خصوص ترخیص کالاها از مسیر اموال تملیکی دارد بخشنامه ای صادر کرد که اعتراضات و نگرانی هایی را در میان برخی از تجار و فعالان اقتصادی ایجاد کرد.

  وی افزود: به موجب این بخشنامه، ماشین آلات راهسازی به عنوان یکی از اقلام ممنوعه وارداتی تلقی شده و در نتیجه آن طی این مدت دو ماه حدود 900 دستگاه ماشین آلات راهسازی به ارزش هزاران میلیارد تومان در بنادر و گمرکات رسوب شده  و در شرف ضبط به نفع دولت قرار گرفته است.

قهرمانی گفت: همچنین در این مدت بیش از 100 شرکت و شخص حقیقی به دادگستری استان هرمزگان مراجعه نموده اند و گلایه و شکایت خود را نسبت به اجرای این بخشنامه اعلام کردند.

وی یادآور شد: این موضوع با حضور مسئولان مربوطه و صادرکنندگان این بخشنامه در ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و تشخیص داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشنامه گمرک در خصوص ضبط ماشین آلات راهسازی متروکه، غیرقانونی است

بخشنامه گمرک در خصوص ضبط ماشین آلات راهسازی متروکه، غیرقانونی است