مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 16:052023-11-08سياسي

تسلیت برای درگذشت شاه علی اکبر شهرستانی


غلامعلی حدادعادل در پیامی درگذشت شاه علی اکبر شهرستانی را تسلیت گفت.

- غلامعلی حدادعادل در پیامی درگذشت شاه علی اکبر شهرستانی را تسلیت گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در متن پیام رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی آمده است: خبر درگذشت استاد پیشین دانشگاه کابل، دکتر شاه علی اکبر شهرستانی موجب تألم و تأثر شد.

دکتر شهرستانی از استادان لایق و از پاسداران زبان فارسی در افغانستان بود و با آثار خود و تربیت شاگردان بسیار، خدمات ارزنده و ماندگاری به زبان و ادبیات فارسی کرد.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی، درگذشت این استاد ارجمند را به ملت افغانستان، به ویژه فارسی زبانان این کشور، شاگردان و دوست داران و بازماندگان محترم شان تسلیت می گوید و از درگاه پروردگار مهربان برای او آرامش و آمرزش روان مسئلت می کند.

شاه علی اکبر شهرستانی، استاد پیشین دانشگاه کابل، پژوهشگر حوزه ادبیات، تاریخ و فرهنگ، و از چهره های بنام اکادمیک افغانستان، متولد 1308 در دایکندی افغانستان بود و چهاردهم آبان/عقرب 1402 خورشیدی، در سن 94 سالگی در لندن از دنیا رفت.

از آثار او می توان از تأثیر ادب دری بر ادبیات فرانسه ، هجو در ادبیات زبان دری ، چگونه ترجمه باید کرد؟ ، تاریخ هزاره (دو جلد) ، قاموس لهجه دری هزاره گی ، یادداشت ها (مجموعه مقالات)، تاریخ مالیه دولت در چهل سال و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسلیت برای درگذشت شاه علی اکبر شهرستانی

تسلیت برای درگذشت شاه علی اکبر شهرستانی