مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 14:312023-11-17سياسي

امام جمعه دماوند: ساخت و ساز غیرمجاز از روز اول باید جلوگیری شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دماوند، ‍‍حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار کرد: دولت باید در مناطقی که زمین های مستعد و آب کافی برای کشاورزی وجود دارد، برنامه مشخصی داشته باشد و با ساخت و ساز غیرمجاز از روز اول مبارزه کند و اجازه این کار را ندهد و از کشاورزان حمایت مالی هم انجام بدهد.

وی افزود: در مناطقی که زمین مناسب و آب کافی برای کشاورزی وجود ندارد دولت باید برنامه ای برای نوع استفاده مردم از زمین هایشان داشته باشد که صاحب املاک ضرر نکنند.

امام جمعه دماوند گفت: از طرفی شهر ها و روستا ها به دلیل افزایش جمعیت و تقاضا برای ساخت مسکن نیاز به توسعه و تعیین تکلیف طرح تفصیلی شهر و طرح هادی روستا دارند که بعضاً به روز رسانی نشده است و نیاز های مردم در نظر گرفته نشده است.

البته در توسعه شهر ها و روستا ها باید امکانات و زیرساخت ها مخصوصاً تأمین آب شرب برای ساختمان های جدید در نظر گرفته شود.

فتاح دماوندی ادامه داد: اما در حال حاضر شاهد تخریب هایی هستیم که بعضاً جز نارضایتی مردم و از بین رفتن سرمایه های آن ها سود دیگری ندارد و عملاً آن زمین ها به چرخه تولید باز نمی گردد و برخی از زمین ها به دلیل آهکی بودن واقعاً قابلیت کشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه دماوند: ساخت و ساز غیرمجاز از روز اول باید جلوگیری شود

امام جمعه دماوند: ساخت و ساز غیرمجاز از روز اول باید جلوگیری شود