مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 15:102023-10-23اقتصادي

اجرای سیستم آبیاری هوشمند مزارع در « هلیلان »


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان گفت: سیستم آبیاری هوشمند مزارع به عنوان اولین شهرستان استان و سومین استان کشور، در شهرستان هلیلان اجرا شد.

- عبدالله صابری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان، ظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سیستم آبیاری هوشمند مزارع به عنوان اولین شهرستان استان و سومین استان کشور، در شهرستان هلیلان اجرا شد.

  وی افزود: این سیستم در کنار آبیاری کلاسیک باران استفاده می شود و با نصب در مزرعه با دریافت اطلاعات و داده های زمین و ایستگاه های هواشناسی اطراف، با ثبت داده ها و سپس پردازش، اطلاعات دوره آبیاری را در اختیار کشاورز قرار می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی هلیلان یادآور شد: با اجرای این سیستم هوشمند آبیاری، زمان و میزان نیاز گیاه به آب مشخص می شود و به این ترتیب ضمن جلوگیری از اسراف آب، تولید و کیفت محصول نیز افزایش می یابد.

  وی عنوان کرد: استفاده از این روش موجب بهره وری در مصرف آب و افزایش تولید و حفاظت خاک می شود که از مهم ترین فواید این سیستم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، از کشاورزان استان در خواست می شود که  برای تجهیز کردن مزارع به سیستم آبیاری هوشمند اقدام نمایند.

پایان پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای سیستم آبیاری هوشمند مزارع در « هلیلان »

اجرای سیستم آبیاری هوشمند مزارع در « هلیلان »