مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 12:452023-10-26سياسي

بانویی که با دفاع از ولایت و امامت جریان تاریخ را عوض کرد


رییس شورای هیئت های مذهبی استان لرستان گفت: حضرت معصومه(س) از جمله زنانی است که حیا، عفت، صبر، شکیبایی، علم و عمل را توأمان در زندگی شریفشان نمایان کردند.

- ایسنا/لرستان رییس شورای هیئت های مذهبی استان لرستان گفت: حضرت معصومه(س) از جمله زنانی است که حیا، عفت، صبر، شکیبایی، علم و عمل را توأمان در زندگی شریفشان نمایان کردند.

حجت الاسلام روح الدین دریکوند در گفت وگو با ایسنا با عرض تسلیت به مناسبت رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)، بیان کرد: با توجه به آنچه در منابع اشاره شده، حضرت معصومه(س) با نام اصلی فاطمه، دختر امام موسی‎کاظم(ع) شناخته شده و گفته اند در میان فرزندان امام کاظم(ع)، پس از امام رضا(ع) کسی هم پای معصومه نیست.

وی با بیان اینکه این بانوی بزرگوار اسلام متصل به مقام امامت و ولایت است، وی خواهر امام، عمه امام و دختر امام است و مقام و منزلت حضرت معصومه(س) در این است که وی تبعیت از ولایت داشته است، افزود: ولادت حضرت معصومه(س) در روز اول ذیقعده سال 173 هجری قمری در مدینه منوره واقع شده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه القاب ایشان معصومه ، کریمه اهل بیت ، ستّی و فاطمه کبری است و پدرش حضرت موسی بن جعفر(ع) و مادرش نجمه خاتون مادر حضرت رضا(ع) است، افزود: طبق حدیثی امام رضا(ع) از او با نام معصومه یاد کرده و فرموده است: مَنْ زَارَ الْمَعص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانویی که با دفاع از ولایت و امامت جریان تاریخ را عوض کرد

بانویی که با دفاع از ولایت و امامت جریان تاریخ را عوض کرد