مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 10:552023-10-29دانش

عکس «تلسکوپ فضایی هابل» از یک رقص کهکشانی!


«تلسکوپ فضایی هابل» از کهکشان هایی عکس گرفته است که با یکدیگر تعامل دارند و طوری به نظر می رسند که گویی در حال رقص هستند.

- تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان هایی عکس گرفته است که با یکدیگر تعامل دارند و طوری به نظر می رسند که گویی در حال رقص هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ناسا، عکس خیره کننده ای که با تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده است، یک جفت کهکشانی در حال تعامل موسوم به Arp-Madore 2339-661 را نشان می دهد.

کاتالوگ Arp-Madore مجموعه ای از کهکشان های عجیب و غریب را در بر دارد و ویژگی خاص این گروه ممکن است عجیب تر از آن چیزی باشد که در ابتدا به چشم می آید زیرا اینجا سه کهکشان در حال تعامل هستند؛ نه فقط دو کهکشان.

دو کهکشان کاملا مشخص، ان جی سی 7733 (NGC 7733) در قسمت پایین سمت راست و ان جی سی 7734 (NGC 7734) در قسمت بالا سمت چپ هستند.

کهکشان سوم که ان جی سی 7733ان (NGC 7733N) نامیده می شود، با دقت کردن به بازوی بالای ان جی سی 7733 قابل مشاهده است.

در آنجا می توانید ساختار گره مانندی را مشاهده کنید که با یک رنگ متفاوت از بازوی کهکشان می درخشد و با غبار تیره پوشانده شده است.

این ساختار می تواند به راحتی به عنوان بخشی از ان جی سی 7733 در نظر گرفته شود اما تجزیه و تحلیل سرعت ها نشان می دهد که این گره دارای یک پدیده انتقال به سرخ قابل توجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عکس «تلسکوپ فضایی هابل» از یک رقص کهکشانی!

عکس «تلسکوپ فضایی هابل» از یک رقص کهکشانی!