مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 09:202023-10-23سياسي

بند مربوط به افزایش اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به تلفیق ارجاع شد


با تصمیم رییس مجلس بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که در آن پیش بینی برای افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور می شد.

- با تصمیم رییس مجلس بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که در آن پیش بینی برای افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی 4 ماده 91 این لایحه را بررسی کردند.

در این بند آمده است: سازمان برنامه و بودجه مکلف است سالانه سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور را به گونه ای تنظیم نماید که سهم اعتبارات غیر از حقوق و مزایای کارکنان، حداقل 15 درصد از کل هزینه های آموزش و پرورش در سقف مصوب جدول شماره 20 ماده 87 این قانون (سهم وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت) و خارج از حقوق و مزایای کارکنان باشد.

ابتدا اصل این ماده به رای گذاشته شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند؛ جعفر قادری نماینده شیراز پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد و گفت: این بند باعث افزایش اعتبارات بودجه آموزش و پرورش می شود اما دولت آن را قبول نمی کند؛ آموزش و پرورش صرفه جویی در هزینه های جاری اش کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بند مربوط به افزایش اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به تلفیق ارجاع شد

بند مربوط به افزایش اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به تلفیق ارجاع شد