مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 20:052023-10-29بين الملل

3000 دستگاه از آمبولانس های اورژانس کشور فرسوده هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، جعفر میعادفر عصر امروز در جریان سفر به استان قزوین و در جمع خبرنگاران، با اشاره به وجود بیش از 3200 پایگاه اورژانس در کشور اظهار کرد: از این تعداد 51 پایگاه اورژانس هوایی، بیش از 1800 پایگاه اورژانس جاده ای و بیش از 1300 پایگاه شهری هستند که حدود 26 هزار نفر نیروی انسانی در کل کشور، سالانه بیش از 5 میلیون ماموریت را انجام می دهند.

وی بیشتر ماموریت های اورژانس را شهری و سالانه بین 600 تا 700 هزار ماموریت را در حوزه حوادث ترافیکی ذکر کرد و افزود: سالانه دو و نیم میلیون بیمار توسط اورژانس به بیمارستان ها منتقل می شوند.

رییس سازمان اورژانس کشور مهمترین ماموریت اورژانس را در اربعین به کمک تمام ارکان بهداشت و درمان برای ارائه خدمات به زائرین عنوان کرد و ادامه داد: کشور ما از نظر سیل و زلزله جزو 10 کشور حادثه خیز دنیا است که در شهرهای بزرگ به خاطر ترافیک توسعه موتورلانس فعال شده و طی دو سال گذشته رشد قابل توجهی داشته که در حال حاضر حدود 340 موتورلانس وجود دارد که در طول روز به ماموریت می پردازند.

توسعه اورژانس بانوان میعادفر با اشاره به اینکه سالانه بین 150 تا 200 دانشجوی خانم در رشته فوریت های پزشکی در دانشگاه ها پذیرش می شوند، اضافه کرد: توسعه اورژانس بانوان در دستور کار قرار دارد که در قزوین هم این مهم محقق می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3000 دستگاه از آمبولانس های اورژانس کشور فرسوده هستند

3000 دستگاه از آمبولانس های اورژانس کشور فرسوده هستند