مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 16:562023-10-25اقتصادي

استان مرکزی در تولید گندم خودکفا شد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک علی صفری ظهر امروز در ستاد نشست کشت پاییزه اظهار کرد: میزان تولید گندم استان در سال جاری بالغ بر 300 هزار تن بود که 265 تن از این میزان تولیدی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

وی تصریح کرد: میزان گندم مورد نیاز استان بین 150 تا 170 هزار تن است که استان علاوه بر خودکفایی در مصرف استان، اقدام به صادرات به سایر استان ها نیز کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به جایگاه استان در تولید گوشت قرمز نیز گفت: استان مرکزی از نظر تولید گوشت قرمز با تولید 52 هزار تن و مصرف 17 هزار تن رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

صفری بیان کرد: همچنین استان با تولید 50 هزار تن تخم مرغ، 16 هزار تن آن را در داخل به مصرف رسانده و مابقی را به سایر استان ها صادر می کند.

وی با بیان اینکه میزان تولید شیر و مصرف داخلی آن در استان نیز به ترتیب 400 و 17 هزار تن است، ادمه داد: مرکزی در تامین گوشت معین استان تهران است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزایش بهره وری را مهم ترین رویکرد سازمان جهاد کشاورزی برشمرد و افزود: در بحث افزایش بهره وری به ویژه تولید گندم توزیع به موقع کود و ارائه آموزش به کشاورزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان مرکزی در تولید گندم خودکفا شد

استان مرکزی در تولید گندم خودکفا شد