مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 21:302023-11-05بين الملل

آزمایش موفق موشک قاره پیمای روسیه با قابلیت حمل کلاهک اتمی


وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که رزمناو موشک انداز این کشور موشک اتمی «بولاوا» را از «دریای سفید» در روسیه با موفقیت شلیک کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک اتمی  را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه شبکه خبری فاکس نیوز وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که رزمناو موشک انداز آلکساندر سوم موشک بولاوا را از زیر آب در شمال دریای سفید در روسیه شلیک کرد و  این موشک به هدفی در منطقه دورتر در شرق کامچاتکا اصابت کرد.

بر اساس این گزارش، این موشک برای حمل 6 کلاهک اتمی طراحی شده است.

زیردریایی آلکساندر سوم یکی از زیردریایی های اتمی جدید است که هر کدام 16 موشک بولاوا را حمل می کند و قرار است در دهه های آینده به عنوان بخش اصلی نیروهای اتمی روسیه عمل کند.

این در حالی است که نیروی هوایی آمریکا روز شنبه اعلام کرد آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح  این کشور در جریان پرتاب آزمایشی از کالیفرنیا با مشکل مواجه شد.

نیروی هوایی آمریکا مدعی شده که به دنبال بروز نقص فنی این موشک غیر مسلح را به طور عمدی بر فراز اقیانوس آرام منهدم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش موفق موشک قاره پیمای روسیه با قابلیت حمل کلاهک اتمی

آزمایش موفق موشک قاره پیمای روسیه با قابلیت حمل کلاهک اتمی