مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 11:452023-11-16بين الملل

واکنش تند جمهوری خواهان آمریکا به اقدام تازه دولت بایدن در رابطه با ایران


تمدید معافیت های عراق از تحریم های ایران توسط واشنگتن برای پرداخت هزینه های واردات انرژی عراق از ایران با انتقاد جمهوری خواهان آمریکا از سیاست های دولت این کشور در قبال ایران روبه ‎رو شد.

- تمدید معافیت های عراق از تحریم های ایران توسط واشنگتن برای پرداخت هزینه های واردات انرژی عراق از ایران با انتقاد جمهوری خواهان آمریکا از سیاست های دولت این کشور در قبال ایران روبه ‎رو شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تمدید معافیت عراق از تحریم های ایران برای پرداخت هزینه واردات برق از ایران از سوی واشنگتن با واکنش جمهوری خواهان آمریکا همراه شد که اغلب سیاست هایی ضدایرانی را دنبال می کنند.

این معافیت اجازه دسترسی ایران به 10 میلیارد دلار از درآمد صادرات انرژی به عراق را می دهد که در حال حاضر، این وجوه در حساب های امانی در عراق نگهداری می شود.

دولت آمریکا، شامگاه سه شنبه، معافیت از تحریم های ایران را برای یک دوره چهار ماهه دیگر تمدید کرد که به عراق اجازه می دهد به خرید برق از ایران ادامه دهد و تهران نیز قادر خواهد بود به طور محدود به میلیاردها دلار از وجوه مسدود شده خود در عراق دسترسی پیدا کند.

در چند روز گذشته، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تمدید معافیت تحریمی ایران را برای یک دوره 120 روزه امضا کرد که روز سه شنبه (به وقت محلی) به کنگره ارسال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش تند جمهوری خواهان آمریکا به اقدام تازه دولت بایدن در رابطه با ایران

واکنش تند جمهوری خواهان آمریکا به اقدام تازه دولت بایدن در رابطه با ایران