مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 00:502023-11-13بين الملل

چگونه هندوانه نماد مقاومت فلسطین شد؟


در بسیاری از پست های حمایت از فلسطین در شبکه های اجتماعی، هندوانه نماد محبوبی است.

تصاویر و ایموجی های میوه های برش خورده و همچنین آثار هنری با محتوای مشابه، - اغلب برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین استفاده می شوند.

فرهیختگان نوشت: جنگ غزه به رغم همه تلخ کامی ها و رویدادهای تیره و تار آن، نکات روشنی نیز به همراه دارد که شاید یکی از مهم ترین آنها توجه دوباره جامعه جهانی به موضوع فلسطین و مقاومت پایدار مردم این سرزمین در برابر اشغالگری و اشغالگران است.

تا پیش از بحران غزه بحث منازعه خاورمیانه، از محور عمده و اصلی آن یعنی بازپس گیری سرزمین های اشغالی فلسطینیان منحرف شده و به سطح تلاش برای عادی سازی روابط میان اعراب و رژیم صهیونیستی تنزل پیدا کرده بود.

در سایه چنین نگاهی بود که در اغلب رسانه های جهانی نیز ریشه اصلی بحران خاورمیانه کم کم به فراموشی سپرده شده و نام فلسطین و آرمان فلسطین در حال پاک شدن از اذهان عمومی بود.

رسانه های هندی مصداق بارز چنین وضعیتی تلقی می شوند؛ رسانه هایی که در مناقشه خاورمیانه برای چندین دهه با فلسطین و آرمان های آن احساس همبستگی داشتند.

اما مدت زمانی است که بحران خاورمیانه و سیاست خارجی کشورشان را صرفا در چهارچوب پیوند روابط اعراب حاشیه خلیج فارس مورد توجه قرار می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه هندوانه نماد مقاومت فلسطین شد؟

چگونه هندوانه نماد مقاومت فلسطین شد؟