مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 10:502023-10-23اقتصادي

قزوینی ها 5 برابر میانگین جهانی برق مصرف می کنند


مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه شهید رجایی گفت: متوسط مصرف برق کشور 6 برابر میانگین مصرف جهانی است و میانگین مصرف قزوینی ها 5 برابر میانیگن مصرف برق دنیاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل موتابها در جریان بازدید مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از نیروگاه شهید رجایی اظهار کرد: این نیروگاه بیش از 31 سال است که فعالیت می کند و نقش مهمی در تولید برق کشور دارد.

وی ادامه داد: نیروگاه شهید رجایی دومین تولید کننده برق کشور در زمره نیروگاه های حرارتی است که سوخت اول آن گاز طبیعی و سوخت دوم آن گاز مایع است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه شهید رجایی اضافه کرد: در حال حاضر 134 نیروگاه در کشور داریم که این نیروگاه ها در مجموع 622 واحد تولید دارند.

نیروگاه شهید رجایی 13 واحد دارد که چهار واحد آن 250 کیلووات بوده و ساخت شرکت میتسوبوشی ژاپن است و 6 واحد گازی نیز از سوی شرکت ایرانی مپنا با قطعات خارجی نصب شده و و مابقی نیز ساخت شرکت زیمنس آلمان است.

موتابها عنوان کرد: امروز علیرغم اینکه نیروگاه با قطعات و تأسیسات خارجی نصب شده، با تکیه بر علم و دانش جوانان و نیروهای باتجربه داخلی با تمام توان به فعالیت خود ادامه می دهد و طی سال های گذشته در میان نیروگاه های تولید برق کشور، همواره از رتبه های نخست برخوردار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قزوینی ها 5 برابر میانگین جهانی برق مصرف می کنند

قزوینی ها 5 برابر میانگین جهانی برق مصرف می کنند