مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 16:352023-11-14اقتصادي

تلاش برای تبادل برق ایران، روسیه و آذربایجان در 6 ماه آینده


وزیر نیرو ضمن ابراز امیدواری بر آغاز تبادل برق ایران، روسیه و آذربایجان به صورت مشترک ظرف 6 ماه آینده گفت: این طرح بسیار اقتصادی است، چراکه پیک مصرف ایران و روسیه با یکدیگر کاملا متفاوت است.

- وزیر نیرو ضمن ابراز امیدواری بر آغاز تبادل برق ایران، روسیه و آذربایجان به صورت مشترک ظرف 6 ماه آینده گفت: این طرح بسیار اقتصادی است، چراکه پیک مصرف ایران و روسیه با یکدیگر کاملا متفاوت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت برق کشور در کنار برنامه ریزی در زمینه مبادله برق با کشورهای همسایه و در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی و کالاهای این حوزه برنامه های ویژه ای را پیش بینی کرده، تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه با حضور میهمانان خارجی، حاکی از آن است که توجه به بازارهای جهانی و به ویژه بازارهای منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ کشور در موضوع مبادله برق تقریبا با تمام کشورهایی که مرز خشکی دارد تبادل برق را صورت می دهد.

به گفته وزیر نیرو هم اکنون در مراحل مطالعاتی به منظور پیشبرد پروژه مشترک با کشور قطر در این زمینه هستیم و امید است این پروژه در آینده نزدیک به مرحله اجرایی برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای تبادل برق ایران، روسیه و آذربایجان در 6 ماه آینده

تلاش برای تبادل برق ایران، روسیه و آذربایجان در 6 ماه آینده