مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 18:452023-11-13فرهنگي

اردکان میزبان دو جشنواره بزرگ قصه گویی


بزرگ ترین رویداد قصه گویی استانی که تاکنون در استان یزد برگزار شده است، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

- مهدی آرایی، کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت وگو باخبرنگار فارس از برگزاری همزمان دو جشنواره استانی و بین المللی،قصه گویی در اردکان خبرداد.

وی با بیان اینکه این دو رویداد به لحاظ فرهنگی می تواند کارگاه تولید محتوای قصه گوییِ خیلی خوبی برای جشنواره بین المللی پیش رو باشد، افزود: 155 قصه گو در چهار روز به رقابت می پردازند و روز پنجم در اختتامیه برگزیدگان معرفی می شوند.

وی تصریح کرد: بخش دیگر جشنواره استانی غیرحضوری و شامل 50 اثر داستان نویسی ، 30 قصه 90 ثانیه ای و 40 پادکست است که این آثار به بخش داوری راه یافته و نتایج آن در اختتامیه اعلام شود.

آرایی فرصت و حوصله بومی سازی که در یزد اتفاق می افتد را جزو نوادر فرهنگی هنری توصیف کرد، گفت: استان یزد از بیست و پنج دوره جشنواره بین المللی قصه گویی، بیست و سه دوره پرچم دار بوده و کارنامه بسیار درخشانی داشته که محصول اندیشه بومی نگری به قصه و قصه گویی است.

این داور بین المللی قصه گویی افزود: جا دارد از استادان بزرگی چون سرکار خانم فرازمند و جناب استاد شکرانه یاد کنیم که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنگ بنای قصه گویی را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردکان میزبان دو جشنواره بزرگ قصه گویی

اردکان میزبان دو جشنواره بزرگ قصه گویی