مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 15:352023-11-05سياسي

پهلودهی یک فروند کشتی «فله بَر» در بندرگاه خمیر برای اولین بار


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای نخستین بار یک فروند کشتی به ظرفیت دو هزار و 500 تُن در بندر چند منظوره خمیر پهلودهی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز با اعلام پهلودهی یک فروند کشتی 67 متری فله بَر در بندرگاه خمیر افزود: این کشتی به منظور بارگیری و صادرات 2 هزار و 500 تُن سیمان فله از کارخانه سیمان هرمزگان شهرستان خمیر پهلودهی شده است.

وی ادامه داد: این کشتی که از بندرلنگه به صورت خالی از مسیر بندر باسعیدو وارد بندر خمیر شده بود، پس از انجام یک نُرم عملیاتی مناسب توسط یک فروند یدک کش پهلودهی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: اسکله دو بندرگاه خمیر دارای هشت متر آبخور بوده و ظرفیت پذیرش کشتی هایی با 10 هزار تُن اعم از فله بر و جنرال کارگو را دارا است.

عباس نژاد اظهار کرد: با توجه به امکان سنجی صورت گرفته انتظار می رود تا پایان سال جاری صادرات و واردات از بندرگاه خمیر از مرز دو میلیون و 500 هزار تن عبور کند.

بندر جامع خمیر قرار بود پس از کلنگ زنی 18 ماه بعد به بهره برداری برسد که سال ها ساخت آن به طول انجامید تا این که در دولت سیزدهم به بهره برداری عملیاتی رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهلودهی یک فروند کشتی «فله بَر» در بندرگاه خمیر برای اولین بار

پهلودهی یک فروند کشتی «فله بَر» در بندرگاه خمیر برای اولین بار