مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 12:202023-11-06فرهنگي

صنایع دستی به ادامه حیات بافت و آثار تاریخی می انجامد


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سفر خود به کاشان و در بازدید از دارالقرآن مهدی این شهر به عنوان مرکز توان بخشی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مریم جلالی امروز دوشنبه 15 آبان ماه 1402، با حضور در قلب بافت تاریخی کاشان، از دارالقرآن مهدی این شهر به عنوان مرکز توان بخشی و مرکزی برای آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی و افراد دارای معلولیت بازدید کرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه این بازدید گفت: خوشبختانه در دارالقرآن مهدی شهر کاشان بیش از 750 نفر از هنرمندان جوان کاشانی به ویژه هنرمندان نابینا به تولید آثار هنری خود در رشته هایی همچون چرم دوزی و سفالگردی مشغول هستند.

وی ادامه داد: ایجاد خانه های صنایع دستی قلب بافت تاریخی شهر به ویژه شهری همچون شهر کاشان، نه تنها به حفاظت از بافت و خانه های تاریخی می انجامد، بلکه می تواند احیاکننده این حوزه ها در شهرهای تاریخی همچون کاشان باشد.

جلالی دهکردی افزود: در تلاش هستیم تا با حمایت از ایجاد بازارچه های صنایع دستی از این هنرمندان به ویژه هنرمندان افراد دارای معلولیت که امروز از آثار هنری نزدیک به 1000 نفر از آن ها در کاشان بازدید کردم حمایت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی به ادامه حیات بافت و آثار تاریخی می انجامد

صنایع دستی به ادامه حیات بافت و آثار تاریخی می انجامد