مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 13:452023-11-19اقتصادي

عاقبت وام ندادن بانک ها به بخش مسکن/ قبض جریمه 26 هزار میلیاردی!


بر اساس گزارش تهیه شده از عملکرد 25 بانکی که در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن کوتاهی کرده اند تا 15 آبان ماه سال جاری 26 هزار و 263 میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

- عاقبت وام ندادن بانک ها به بخش مسکن/ قبض جریمه 26 هزار میلیاردی! بر اساس گزارش تهیه شده از عملکرد 25 بانکی که در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن کوتاهی کرده اند تا 15 آبان ماه سال جاری 26 هزار و 263 میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در تبصره 5 ماده 4 قانون جهش مسکن در مورد بخش تسهیلات بانکی که باید بانک ها برای حوزه مسکن بپردازند، یک ضمانت اجرایی در نظر گرفته شده بر این مبنا که اگر نسبت به سهمیه ای که بانک مرکزی معرفی می کند، بانک ها تسهیلات لازم 20 درصدی را نپردازند به جریمه ای معادل همان یک پنجم عدد تعهد شده از سمت سازمان امور مالیاتی باید جریمه شوند و مبلغ این جریمه هم وارد صندوق ملی مسکن خواهد شد تا مجدد در حوزه ساخت و عرضه و تولید مسکن به کار گرفته شود.

به همین دلیل چندی پیش رییس جمهور و هفته گذشته وزیر اقتصاد از جریمه بانک های متخلف سخن به میان آوردند.

در خصوص جزییات جرائم مالیاتی این بانکها شاهین مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: در قانون جهش تولید مسکن مصوب سال 1400 به صراحت آمده که بانکها باید برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاقبت وام ندادن بانک ها به بخش مسکن/ قبض جریمه 26 هزار میلیاردی!

عاقبت وام ندادن بانک ها به بخش مسکن/ قبض جریمه 26 هزار میلیاردی!