مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 11:152023-10-24سياسي

شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد با حضور ایران آغاز به کار کرد


شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد بیست و نهم مهرماه 1402 آغاز به کار کرد و تا هفتم آبان ماه 1402 به کار خود ادامه می دهد و رایزنی فرهنگی ایران با بیش از 500 عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد شنبه (بیست و نهم مهرماه 1402) با شعار زنده باد کتاب ها با حضور ماتیاس اِنار؛ نویسنده فرانسوی، ولادیسلاو بایاتس، نویسنده و مدیر انتشارات ژئوپلیتکا، رشید حسن پور؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان و امیر پور پزشک؛ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان برگزار شد.

رمان و ادبیات؛ گشایش دهنده فضای اندیشه ماتیاس اِنار در این آیین گفت: امروزه هر زمانی که انفجار بمب ها و ناله های قربانیان طنین انداز می شود، ما احساس می کنیم امیدهایمان در جنگ از بین می رود، این میان اما کشف اینکه کلمات هنوز هم می توانند از مرزها عبور کنند، آرامش بخش است.

ما اینجا هستیم تا برای کتاب، اندیشه و آفرینش جشن بگیریم.

پژواک نبردها از دور به ما می رسد.

سوال این است که در مواجهه با بلاتکلیفی های سیاسی، درگیری ها، بحران ها، آیا کتاب ها همچنان می تواند به ما کمک کند تا پناهگاهی برای ما باشد؟ این نویسنده فرانسوی ادامه داد: دنیای یک انسان قرن بیست و یکمی در معرض نابود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد با حضور ایران آغاز به کار کرد

شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد با حضور ایران آغاز به کار کرد