مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 20:452023-11-13سياسي

جشنواره قصه گویی هویت ایرانی _ اسلامی را در کودکان نهادینه می کند


رییس جشنواره قصه گویی استان همدان گفت: جشنواره قصه گویی درصدد است ریشه های فرهنگی و هویت ایرانی و اسلامی را برای کودکان و نوجوانان بیان و نهادینه کند.

- معصومه ابراهیمی هژیر در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان قصه را یکی از بهترین ابزارهای آموزش دانست و افزود: خداوند متعال مطالب تعلیمی و آموزشی را از طریق قصه در سوره های قرآن بیان کرده که در دل آن ها هزاران هزار مطالب تربیتی و روش زندگی وجود دارد که هیچ گاه کهنه نشده و در همه دوره ها قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه قصه گویی از دیرباز در سرزمین های مختلف دارای اهمیت بوده، افزود: هر انسانی برای خوب زیستن و خوب ماندن به قصه نیاز دارد چراکه داستان بسیاری از افراد را از مسیر نادرست نجات می دهد و راه زیست درست را نمایش می دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و و نوجوانان استان همدان با تأکید بر این نکته که هر قصه و داستانی نیز ماندگار نیست؛ گفت: قصه ای جاودانگی و ماندگاری دارد که همراه با خلاقیت و نیاز انسان بیان شود و به جان و دل بنشیند.

وی با بیان اینکه جشنواره قصه گویی روشی برای بیان و تکرار قصه های ماندگار است تا به نسل جدید منتقل و برای بزرگسالان تکرار شود گفت: این جشنواره می خواهد از طریق قصه فرهنگ و هنر و آداب و رسوم کشور را برای دیگران معرفی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره قصه گویی هویت ایرانی _ اسلامی را در کودکان نهادینه می کند

جشنواره قصه گویی هویت ایرانی _ اسلامی را در کودکان نهادینه می کند