مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 03:302023-10-26پزشكي

نکاتی درباره تاریخ انقضای داروها


همه ما در خانه خود داروهایی داریم که ممکن است تاریخ مصرف آن ها گذشته باشد با این حال اگر ضرورت پیدا کند، هنگام بیماری سراغ آن ها می رویم هر چند نسبت به مصرف آن ها شک داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیتر جی رایس ، یک استاد داروسازی بالینی در دانشکده داروسازی و علوم دارویی آمریکا دراین باره معتقد است که در مورد برخی از انواع داروها می توان از داروی تاریخ مصرف گذشته استفاده کرد و نیازی به تهیه داروی جدید نیست.

رایس همچنین اظهار کرد که سردرگمی مردم در مورد تاریخ انقضای داروها به خصوص در مورد موارد گران قیمت تر مانند تزریق اپی نفرین برای آلرژی را درک می کند.

این درحالیست که اخیرا ایالات متحده با مواردی از کمبود شدید برخی داروهای مهم و برخی از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضروری اطفال به ویژه در مواقع شیوع عفونت های تنفسی مواجه بوده است.

نگهداری مناسب از دارو یکی از راه هایی است که به شما کمک می کند مطمئن شوید که داروها تا پایان تاریخ انقضا ایمن و موثر باقی می مانندرایس گفت: مردم در مورد تاریخ انقضای داروها چیزهایی می شنوند و می گویند آیا واقعا نمی توان از آن ها استفاده کرد؟ آیا واقعا باید هزینه جدیدی کرد؟ رایس توضیح داد: زمانی که تنظیم کننده ها و تولیدکنندگان دارو تاریخ انقضا را تعیین می کنند، محدودیت هایی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی درباره تاریخ انقضای داروها

نکاتی درباره تاریخ انقضای داروها