مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-13بين الملل

«یاسر عرفات» چگونه به آینه عبرت سازشکاری در مسئله فلسطین تبدیل شد؟


یاسر عرفات بنیانگدار جنبش فتح، 21آبان 1383 در بیمارستان پرسی در پاریس درگذشت؛ نمودار زندگی وی از بنیانگذاری جنبش فتح و برعهده گرفتن رهبری همه گروه های مبارز تا پیمان اسلو، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - تسنیم نوشت: 21 آبان 1383  محمد یاسر عرفات القدوه الحسینی معروف به یاسر عرفات و مکنّی به ابوعمار ، رهبر تشکیلات خودگران فلسطین در سن 75 سالگی در بیمارستان پرسی در پاریس درگذشت؛ پیکر وی بعد از تشییع از سوی مردم کرانه باختری به شهر رام الله مرکز تشکیلات خودگران منتقل و در همان جا دفن شد.

یاسر عرفات را بعد از گذشت 19 سال از مرگ مشکوک در پاریس، همچنان می توان شاخص ترین چهره فلسطینی در تاریخ مبارزات مردم این سرزمین دانست؛ نمودار زندگی عرفات از بنیانگذاری جنبش فتح و برعهده گرفتن رهبری همه گروه های مبارز تا پیمان اسلو، فراز و نشیب بسیاری داشت که عبرت آموز است.

او که متولد سال 1929 در قدس بود و در جوانی برای تحصیل به قاهره رفته بود، در دهه 1959 میلادی با چند جوان دیگر همچون خلیل الوزیر و صلاح خلف حرکه التحریر الفلسطین(فتح) را تأسیس کردند تا در برابر اشغالگری صهیونیست ها بایستند.

او به مرور از جایگاه سخنگویی این تشکیلات به رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین که کنفدراسیونی از احزاب فلسطینی است و در سال 1964 میلادی تأسیس شده،  نائل آمد و به نماینده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«یاسر عرفات» چگونه به آینه عبرت سازشکاری در مسئله فلسطین تبدیل شد؟

«یاسر عرفات» چگونه به آینه عبرت سازشکاری در مسئله فلسطین تبدیل شد؟