مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 09:352023-10-28اقتصادي

کاهش سطح زمین های کشاورزی همراه با افزایش کیفیت محصول در کاشان


رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان گفت: سطح زمین های کشاورزی و باغ های شهرستان کاشان طی دو دهه بیش از 60 درصد کاهش یافته و از 10 هزار هکتار به 3900 هکتار رسیده است.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان گفت: سطح زمین های کشاورزی و باغ های شهرستان کاشان طی دو دهه بیش از 60 درصد کاهش یافته و از 10 هزار هکتار به 3900 هکتار رسیده است.

مسئولان شرکت آب معتقدند که 90 درصد آب مصرفی به بخش کشاورزی اختصاص دارد، بنابراین کاهش سطح زیرکشت محصولات پرآب بر و ترویج کشت محصولات با نیاز آبی کم، توسعه آبیاری نوین و هوشمندسازی کنتور آب چاه ها از راهکارهای مهم صرفه جویی آب در بخش کشاورزی و زنده نگه داشتن مزارع شهرستان کاشان به شمار می رود.

زهره زارع صدری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: پنبه، محصولات جالیزی و انار سه محصول پرآب بر هستند که در این مدت، سطح زیر کشت پنبه از 500 هکتار به 80 هکتار، محصولات جالیزی از 570 هکتار به 200 و انارستان ها نیز از 2500 هکتار به 1015 هکتار کاهش یافته است.

وی افزود: با هدف مدیریت مصرف آب و توسعه پایدار بخش کشاورزی بر اساس الگوهای نوین در شهرستان کاشان، کشت گیاهان دارویی در سطح 600 هکتار و باغ های پسته نیز به وسعت 1520 هکتار توسعه یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سطح زمین های کشاورزی همراه با افزایش کیفیت محصول در کاشان

کاهش سطح زمین های کشاورزی همراه با افزایش کیفیت محصول در کاشان