مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 19:402023-11-07اجتماعي

کاشت نهال امید برای احیای جنگل بلوط دشت ارژن


دلسوزان طبیعت در روستای دشت ارژن دور یکدیگر جمع شده و برای احیای جنگل بلوط این منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، برخی فعالان و دوستداران محیط زیست از سراسر کشور امروز، 16 آبان در رویشگاه دشت ارژن گرد هم آمدند.

همایشی صمیمی که در آن از کسانی که در راه اندازی این رویشگاه و اقدام برای احیای درختان بلوط و سایر درختان منطقه تلاش کرده اند، تقدیر شد.

مدیرعامل موسسه روستاگل در این ارتباط به خبرنگار ایسنا گفت: در زمستان سال 1399 بود که این عرصه هزار هکتاری را در منطقه حافظت شده اخذ کردیم.

این عرصه به علت جاده ای که در کنار آن احداث شده است، دچار تخریب زیادی شده بود و زمانی که ما وارد شدیم، فنس کشی کردیم و محیط بان استخدام کردیم تا اینجا چرای دام انجام نشود، کنگر چینی به آن آسیب نزند، آتش سوزی نشود و البته در کنار همه این ها، بذرکاری هم انجام می دهیم.

علی حاجی بنده که به همراه همسرش، محدثه پناهی، این موسسه را راه اندازی کرده اند، افزود: ما این موسسه را راه انداخته ایم اما گروهمان به هیچ عنوان شخص محور نیست و سعی کرده ایم راه را باز کنیم برای احیای طبیعت.

حاجی بنده با اشاره به اینکه بشر تازه یادش افتاده که طبیعت در حال نابودی است، گفت: باید فکری برای زنده کردن دوباره طبیعت بکنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت نهال امید برای احیای جنگل بلوط دشت ارژن

کاشت نهال امید برای احیای جنگل بلوط دشت ارژن