مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 13:002023-11-03اجتماعي

حفظ ذخایر ژنتیکی با حفاظت از عرصه های طبیعی


سرپرست دفتر مدیریت زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت ذخیره گاه های زیست کره اظهارکرد: حفظ تنوع زیستی نه تنها در ذخیره گاه های زیست کره بلکه در تمام عرصه های طبیعی ضروری است چرا که به حفظ ذخایر ژنتیکی منتج می شود.

- سرپرست دفتر مدیریت زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت ذخیره گاه های زیست کره اظهارکرد: حفظ تنوع زیستی نه تنها در ذخیره گاه های زیست کره بلکه در تمام عرصه های طبیعی ضروری است چرا که به حفظ ذخایر ژنتیکی منتج می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ذخیره گاه زیست کره، مناطق حفاظت شده طبیعی-زیستی بین المللی هستند که علاوه بر حفاظت، دستاوردهایی نظیر ارائه سایت های مطالعاتی کم نظیر به دانشمندان و تجربه مهارت انسان در پشتیبانی از توسعه پایدار را نمایان می سازند.

اعلام ذخیره گاه های زیست کره برای جلوگیری از تغییرات برگشت ناپذیر و بهره برداری ناپایدار از منابع طبیعی، در عین نیاز به بهره برداری از طبیعت (باتوجه به رشد روزافزون جمعیت) شکل گرفته است و به یکی از تقسیم بندی های مهم حفاظتی جهان بدل شده است.

این مناطق حفاظت شده از طرف یونسکو تحت پوشش دفتر شورای هماهنگی بین المللی برنامه انسان و کره مسکون (MAB) قرار دارند و از آغاز اجرای آن (دهه 1960 میلادی) تاکنون 553 ذخیره گاه زیست کره د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ ذخایر ژنتیکی با حفاظت از عرصه های طبیعی

حفظ ذخایر ژنتیکی با حفاظت از عرصه های طبیعی