مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 15:312023-10-25اقتصادي

رفع محرومیت ها از محل جلوگیری از فرار مالیاتی شرکت های بزرگ


اقدام عملی دستگاه قضایی در اجرای عدالت با الزام پرداخت مالیات شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در محل فعالیت آنها و بازگشت مالیات و عوارض ارزش افزوده این شرکت ها به خود استان ها منجر به توسعه و گامی جهت رفع محرومیت ها و موانع اجرای عدالت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، بسیاری از واحدهای تولیدی فعال در استان هرمزگان، علیرغم فعالیت در این استان، مالیات خود را در سایر استان های کشور پرداخت کرده و سهم قانونی حاصل از مالیات های پرداختی ایشان (سهم مربوط به عوارض عمومی) به حساب های مربوطه در استان هرمزگان واریز نمی شود.

این در حالی است که بر اساس مقررات مربوط به این موضوع، باید تمامی اشخاص حقوقی، اظهارنامه و حساب سود و زیان متکی به اسناد و مدارک خود را، به اداره امور مالیاتی که محل فعالیت اصلی مؤدی در آن واقع شده است، تسلیم و مالیات متعلق را در همان محل پرداخت کنند و متأسفانه، برخی از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بزرگ فعال در استان هرمزگان، در اقدامی خلاف قانون، طی سالیان متمادی، مالیات خود را بیرون از این استان پرداخت می کردند.

برخی از این واحدها، در حوزه استخراج معادن بوده و به طور مستقیم اقدام به برداشت و بهره برداری از خاک این استان می کردند و متأسفانه هیچگونه سهمی از این موضوع، به این استان اختصاص نیافته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع محرومیت ها از محل جلوگیری از فرار مالیاتی شرکت های بزرگ

رفع محرومیت ها از محل جلوگیری از فرار مالیاتی شرکت های بزرگ