مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 13:052023-11-05بين الملل

احتمالا جنگ غزه تا حداقل یک ماه آینده ادامه یابد


اکنون و در شرایطی که جنگ غزه وارد سی امین روز خود شده، به نظر می رسد تحرکات دیپلماتیک برای پایان یافتن این جنگ و دستیابی به آتش بس افزایش یافته است.

- ایسنا/خراسان رضوی اکنون و در شرایطی که جنگ غزه وارد سی امین روز خود شده، به نظر می رسد تحرکات دیپلماتیک برای پایان یافتن این جنگ و دستیابی به آتش بس افزایش یافته است.

دولت های غربی بهترین راهکار کوتاه ‍مدت برای حفظ امنیت غیرنظامیان فلسطینی را برقراری آتش بس موقت بشردوستانه می دانند تا ضمن انجام برخی اقدامات بشردوستانه در قبال غیرنظامیان غزه، اسراییل نیز بتواند به حملات خود علیه مواضع حماس ادامه دهد.

نتانیاهو اما با این راهکار موافقت نکرده و تاکید دارد که تا آزادسازی تمام اسرای اسراییلی، هیچ آتش بسی حتی به شکل موقت برقرار نخواهد شد.

این موضوع باعث شده است از چند روز گذشته تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن بخواهند که نتانیاهو را برای توقف حملات وحشیانه به غیرنظامیان تحت فشار قرار دهد.

این طرح اگرچه با موافقت بایدن روبرو شده، اما نتانیاهو قاطعانه آن را رد می کند.

در همین راستا بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در سفری به اسراییل که سومین سفر وی به اراضی اشغالی از بعد از آغاز طوفان الاقصی محسوب می شود، سعی در تحت فشار قرار دادن نتانیاهو برای توقف حملات به غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمالا جنگ غزه تا حداقل یک ماه آینده ادامه یابد

احتمالا جنگ غزه تا حداقل یک ماه آینده ادامه یابد