مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 19:552023-10-31اقتصادي

وزیر جهاد کشاورزی: صنعت مرغ کشور تا پایان سال 1402 خودکفا می شود


وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی به هر قیمت ممکن مورد تاکید است، گفت: تا پایان امسال کشور در پرورش جوجه و صنعت مرغ، خودکفا خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی نیکبخت در دیدار با آیت الله سید احمد علم الهدی در مشهد اظهار کرد: امروز کمبود جوجه از طریق واردات از کشورهای اروپایی تأمین می شود که امری ناگوار است.

وی بیان کرد: تاکید بر این است که نباید نگاه به خارج باشد و وقتی در هر زمینه مشکلی پیش آمد، این طور نباشد که فوراً واردات به عنوان تنها گزینه اصلاح مشکل مطرح شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مهم ترین موضوع این است که این وزارتخانه با سفره مردم سر و کار دارد و چیزی که امروز در محور امور است، افزایش بهره وری در تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی است.

نیکبخت افزود: آنچه امروز در سازوکار تولید وجود دارد، ظرفیت مطلوب و قدرتمندی است و فقط باید بهره وری را در ابعاد مختلف افزایش داد تا وفور کالا در بازار حاصل شود.

وی بیان کرد: در شهریور امسال روزانه 60 هزار تن گوجه فرنگی برداشت می شد و این درحالی بود که نیاز بازار از هفت هزار تن در روز فراتر نمی رفت.

اینجا بود که صنعت به کمک آمد و از آستان قدس رضوی در خراسان گرفته تا کارخانجات بزرگ صنایع غذایی در اراک، البرز، آذربایجان شرقی و فارس، اضافه برداشت این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر جهاد کشاورزی: صنعت مرغ کشور تا پایان سال 1402 خودکفا می شود

وزیر جهاد کشاورزی: صنعت مرغ کشور تا پایان سال 1402 خودکفا می شود