مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 09:502023-10-30سياسي

فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود


استاد دانشگاه گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص منابع طبیعی تاکید کرد: کل مسئولان کشور و آحاد مردم باید اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست را درک کنند و حفاظت از منابع طبیعی به تنهایی از عهده سازمان منابع طبیعی یا سازمان محیط زیست  کشور خارج است.

- فرهنگ "منابع طبیعی" باید به "معارف عمومی" تبدیل شود ایسنا/گیلان استاد دانشگاه گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص منابع طبیعی تاکید کرد: کل مسئولان کشور و آحاد مردم باید اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست را درک کنند و حفاظت از منابع طبیعی به تنهایی از عهده سازمان منابع طبیعی یا سازمان محیط زیست  کشور خارج است.

دکتر حسن پوربابایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت گونه های مهاجم در جنگل های گیلان، اظهار کرد: گونه مهاجم از گونه هایی است که از یک کشور به کشور دیگر وارد و به عنوان گونه های غیربومی در نظر گرفته می شود؛ ولی همه گونه های غیربومی را نمی توانیم مهاجم بنامیم، زمانی مهاجم نامیده می شود که از طریق ریشه جوش تکثیر و عرصه های دیگر را اشغال کند.

وی افزود: به عنوان مثال گیاه آزولا از گونه های مهاجم است که در تالاب ها، رودخانه ها و برنج زارهای شمال کشور مشکلات محیط زیستی ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود

فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود