مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 14:152023-10-30دانش

معمای یک سنگ مرموز 90 متری که به دور زمین می چرخد(+فیلم)


به نظر می رسد سنگ مرموزی که به دور زمین می چرخد تکه ای از ماه است که شاید میلیون ها سال پیش از مادر خود جدا شده و به دور سیاره ما به گردش افتاده است.

- عصر ایران-   این شبه ماهواره که Kamo oalewa نامیده شده، تا حدی به دلیل مدار عجیبش، دانشمندان را چندین دهه گیج کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرادید، این سنگ که بین 120 تا 300 فوت عرض دارد، از نظر فنی هر سال به دور خورشید می چرخد، اما در سفرهای خود، زمین را نیز همراهی می کند و به آرامی در اطراف سیاره ما در حال حرکت است.

حالا، محققان دانشگاه آریزونا شواهدی دارند که نشان می دهد احتمالاً این سنگ در اثر یک برخورد با ماه باستانی ایجاد شده است.

  این کشف می تواند دانسته های ما را درباره سنگ های فضایی بالقوه خطرناک بیشتر کند و به محافظت بهتر سیاره ما در برابر حوادث آینده کمک کند.

پل چوداس، دانشمند اجسام نزدیک به زمین ناسا در آزمایشگاه پیش رانش جت، قبلاً در یک پست وبلاگی گفته بود: این سیارک کوچک حین رقص دور زمین دیده شد.

این سنگ فضایی از زمان کشفش تقریباً به مدت یک قرن شبه ماهواره پایدار زمین بوده است و این الگو را به عنوان همراه زمین برای قرن های آینده نیز ادامه خواهد داد.

این ویدئو شکل عجیب مدار کومو اولوا در اطراف زمین را نشان می دهد مطالعه سال 2021 که نور ساطع شده از این سنگ را تجزیه و تحلیل کرد، نشان داد این س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معمای یک سنگ مرموز 90 متری که به دور زمین می چرخد(+فیلم)

معمای یک سنگ مرموز 90 متری که به دور زمین می چرخد(+فیلم)