مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 18:052023-11-17بين الملل

ابراز نگرانی «عمیق» ژاپن از همکاری نظامی چین و روسیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در دیدار با شی جین پینگ، رییس جمهور چین در حاشیه نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در سان فرانسیسکو، - نخست وزیر ژاپن در دیدار با رییس جمهور چین نسبت به همکاری نظامی پکن و مسکو در نزدیکی توکیو ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در دیدار با شی جین پینگ، رییس جمهور چین در حاشیه نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در سان فرانسیسکو، از همکاری نظامی چین و روسیه در نزدیکی ژاپن ابراز نگرانی کرد.

کیشیدا در نشست خبری پس از این دیدار گفت: بار دیگر تاکید می کنم که صلح و ثبات در تنگه تایوان برای جامعه بین الملل از جمله ژاپن اهمیت زیادی دارد.

درباره دریای جنوبی چین نیز یک بار دیگر نگرانی های عمیق خود را ابراز کرده و خواستار خروج فوری شنارو های چینی از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن هستیم.

رسانه دولتی چین مدعی شده است که رییس جمهور این کشور در ملاقات با کیشیدا گفته است که ژاپن و چین باید با توجه به تحولات جاری پیش رفته و روی منافع مشترک و رسیدگی درست به مناقشات تمرکز کنند.

دو کشور باید باتوجه به الزامات عصر نوین، نسبت به توسعه روابط چین-ژاپن پایبند باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی «عمیق» ژاپن از همکاری نظامی چین و روسیه

ابراز نگرانی «عمیق» ژاپن از همکاری نظامی چین و روسیه