مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 14:152023-11-19فرهنگي

هملتانک؛ صحنه هنرنمایی زنان ایرانی


تئاتر «کمدی تراژدی هملتناک» که این روزها در حوضخانه قلمستان باغ غدیر به روی صحنه رفته است، داستانی برگرفته از شخصیت شکسپیر در نمایشنامه هملت را به نمایش می گذارد.

- ایسنا/اصفهان تئاتر کمدی تراژدی هملتناک که این روزها در حوضخانه قلمستان باغ غدیر به روی صحنه رفته است، داستانی برگرفته از شخصیت شکسپیر در نمایشنامه هملت را به نمایش می گذارد.

رادنوش مقدم درباره این نمایش به ایسنا گفت: هملت نوشته ویلیام شکسپیر، یکی از تراژدی ترین نمایشنامه های تاریخ و تم تردید و انتقام، برجسته ترین تم های این اثر است.

تردید همیشه بزرگ ترین درگیری بشر بوده است؛ تردید بین بودن و نبودن، بین انتقام گرفتن یا نگرفتن، بین دست به عمل زدن یا نزدن و….

.

ما این تم را از هملت اثر شکسپیر وام گرفته و با اقتباس از این نمایشنامه یک اثر کمدی تراژدی را به روی صحنه برده ایم.

هدف اصلی ما در اجرا، استفاده از شیوه نمایش های ایرانی و احیاء آیین و سنن ایرانی در متون نمایشی جهان بوده است؛ کاری که غرب همیشه به نفع خود از آن بهره می برد و ما قصد داریم که خود صاحب شیوه هایمان باشیم.

نویسنده و کارگردان نمایش کمدی تراژدی هملتناک با بیان اینکه همیشه در نمایش های ایرانی، خنده و شادی در کنار یکدیگر وجود دارد، افزود: ازنظر من نمایش های ایرانی شبیه ترین شیوه به زندگی حقیقی بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هملتانک؛ صحنه هنرنمایی زنان ایرانی

هملتانک؛ صحنه هنرنمایی زنان ایرانی