مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 08:452023-10-29پزشكي

راه اندازی پیشرفته ترین دستگاه پمپ قلب و ریه در کاشان


سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان از راه اندازی پیشرفته ترین دستگاه پمپ قلب و ریه شمال استان اصفهان در این مرکز درمانی خبر داد.

- ایسنا/اصفهان سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان از راه اندازی پیشرفته ترین دستگاه پمپ قلب و ریه شمال استان اصفهان در این مرکز درمانی خبر داد.

مرضیه طالبیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستگاه پمپ قلب و ریه به عنوان یکی از دستگاه های کلیدی اتاق عمل قلب باز است که با هدف مدرن سازی و ارتقاء تجهیزات این بیمارستان با فناوری های روز دنیا و افزایش امنیت و آرامش خاطر بیماران با توجه به تعداد بالای عمل جراحی قلب باز خریداری شده است.

وی درباره کاربرد این دستگاه، افزود: انجام برخی از عمل های جراحی قلب باز در شرایطی است که قلب و ریه بیمار باید در هنگام انجام عمل، بدون فعالیت باشد، در چنین عمل هایی، دستگاه پمپ قلب باز برای انجام وظایف قلب و ریه مورد استفاده قرار می گیرد که به آن دستگاه قلب و ریه مصنوعی نیز گفته می شود.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، تصریح کرد: خرید این دستگاه پیشرفته 33 میلیارد ریال هزینه به دنبال داشته که از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان و بیمارستان شهید بهشتی تأمین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی پیشرفته ترین دستگاه پمپ قلب و ریه در کاشان

راه اندازی پیشرفته ترین دستگاه پمپ قلب و ریه در کاشان