مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 11:252023-11-09سياسي

وزیر نیرو: حجم مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان در 2 سال 10 برابر شد


به گفته وزیر نیرو روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و تاجیکستان در سال 99، 23 میلیون دلار بود و سال گذشته حجم روابط به 280 میلیون دلار رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در گفت وگو با صداو سیما با اشاره به دستاوردهای سفر رییس جمهور به تاجیکستان اظهار داشت: در دیدار دوجانبه روسای جمهور دو کشور هم بیانیه مشترک توسط روسای جمهور به امضا رسید که روابط دراز مدت و راهبردی دو کشور در این بیانیه ترسیم شده و همچنین 18 سند همکاری در زمینه های سیاسی، علمی، اقتصادی و فرهنگی به امضای مسئولین دو کشور رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه امیدواریم که این سفر یک گام جدیدی را برای توسعه و تعمیق روابط برداشته باشد، گفت: روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور در سال 99 حدوداً 23 میلیون دلار بود در حال حاضر ما شاهد رشد بیش از 10 برابر هستیم سال گذشته حجم روابط به 280 میلیون دلار رسید.

*هدف گذاری 500 میلیون دلاری در روابط تجاری ایران و تاجیکستان وی افزود: امسال هم در 6 ماهه این روابط از 150 میلیون دلار عبور کرده پیش بینی می شود که تا پایان سال از مرز 300 میلیون دلار ما عبور کنیم .

هدف گذاری روسای جمهور، در اولین سفر آقای رییسی به تاجیکستان 500 میلیون دلار بود و الان وقتی که به رشد روابط نگاه می کنیم، می توانیم به اهداف بالاتر هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر نیرو: حجم مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان در 2 سال 10 برابر شد

وزیر نیرو: حجم مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان در 2 سال 10 برابر شد