مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 19:152023-10-28اقتصادي

اعتراض شدید سهامداران تاپیکو به خرید پتروشیمی دماوند


در هفته های اخیر در مجامع تاپیکو و شستا موضوع تحصیل 19 درصد از سهام پتروشیمی دماوند توسط تاپیکو و شرکت های زیرمجموعه آن و گمانه زنی هایی پیرامون آن مطرح شد.

- ، در هفته های اخیر در مجامع تاپیکو و شستا موضوع تحصیل 19 درصد از سهام پتروشیمی دماوند توسط تاپیکو و شرکت های زیرمجموعه آن یعنی شفن و شغدیر و گمانه زنی هایی پیرامون آن مطرح شد.

سهامداران اعتراضات شدیدی را به این معامله داشتند.

ماجرا چیست؟ شرکت دماوند انرژی عسلویه (پتروشیمی دماوند) با سرمایه 13500000 میلیون ریال به عنوان تامین کننده یوتیلیتی ( برق، آب، بخار، اکسیژن و گاز ) 25 شرکت و طرح پتروشیمی در منطقه عسلویه است.

خرید این شرکت توسط تاپیکو، اعتراضات سهامداران را در دو مجمع شستا و تاپیکو به همراه داشت.

سوالات سهامداران پیرامون پتروشیمی دماوند در مجمع تاپیکو چرا معامله دماوند جزء معاملات ماده 129 قرار نگرفته است؟ ارزش روز دارایی های ثابت دماوند در سال مالی مورد معامله با دلار 26 هزار تومان برابر با 36 هزار میلیارد تومان بوده و خالص کل دارایی های جاری و کل بدهی ها 12 میلیارد تومان شده که با کسر این دو، ارزش کل شرکت برابر با 24 هزار میلیارد تومان می شود، چرا بلوک 20 درصدی شرکت دماوند را با 7500 میلیارد تومان خریده اید؟ یعنی حدود 66 درصد بالاتر از ارزش جایگزینی؟ دولت در اسفند 99 این شرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض شدید سهامداران تاپیکو به خرید پتروشیمی دماوند

اعتراض شدید سهامداران تاپیکو به خرید پتروشیمی دماوند