مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 08:502023-11-07اقتصادي

مبارزه با آفت لکه طاووسی از طریق اقدامات پیشگیرانه در باغات زیتون طارم


رییس جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: باغداران شهرستان طارم با انجام کارهای پیشگیرانه در جهت کاهش رطوبت می توانند از بروز آفت لکه طاووسی در باغات خود جلوگیری کنند.

- ایسنا/زنجان رییس جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: باغداران شهرستان طارم با انجام کارهای پیشگیرانه در جهت کاهش رطوبت می توانند از بروز آفت لکه طاووسی در باغات خود جلوگیری کنند.

منوچهر یارمحمدی در گفت وگو با ایسنا، درباره آفت لکه طاووسی در باغات شهرستان طارم، اظهار کرد: بیماری لکه طاووسی می تواند در سطح باغات زیتون نمایان شود و امکان وجود این بیماری با توجه به افزایش رطوبت هوا در فصل پاییز وجود دارد و در شرایط مناسب شروع به رشد می کند.

وی درباره وجود آفت لکه طاووسی در شهرستان طارم، افزود: در حال حاضر نیز بیماری لکه طاووسی در سطح برخی از باغات شهرستان طارم مشاهده شده است ولی میزان آن در حد کمی قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: باغداران شهرستان طارم با انجام کارهای پیشگیرانه در جهت کاهش رطوبت می توانند از بروز آفت لکه طاووسی در باغات خود جلوگیری کنند و در صورت نتیجه ندادن کارهای پیشگیرانه و بروز آفت می توانند از سموم مخصوص استفاده کنند.

یارمحمدی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن زمان هرس باغات، یکی از کارهای پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز آفت لکه طاووسی انجام اصولی هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت لکه طاووسی از طریق اقدامات پیشگیرانه در باغات زیتون طارم

مبارزه با آفت لکه طاووسی از طریق اقدامات پیشگیرانه در باغات زیتون طارم