مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 09:202023-10-29پزشكي

این بیماری مهلک و خاموش را جدی بگیرید


بیماری خاموش و مهلک پوکی استخوان که شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از آن هستیم باید هشداری برای مسوولان باشد تا تمهیدات و برنامه های پیشگیری از آن را در پیش بگیرند که یکی از راهکارهای ساده و کم هزینه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کلسیم یک ماده معدنی ضروری است که همه موجودات زنده، از جمله انسان ها، برای ادامه زندگی به آن نیاز دارند.

بدن نمی تواند کلسیم را خود به خود تولید کرده و حتما باید آن را از طریق مواد غذایی دریافت کند که لبنیات یکی از منابع مهم کلسیم محسوب می شود ولی با توجه به گرانی لبنیات ، اضافه کردن کربنات کلسیم به نان و غنی سازی نان، بهترین و در دسترس ترین راهکار و در عین حال ارزان ترین راه تامین کلسیم برای بدن است.

در ایران نیمی از زنان بالای 45 سال و 90 درصد از زنان بالای 75 سال به درجاتی از کاهش توده استخوانی مبتلا هستند به نحوی که از هر دو زن و چهار مرد بالای 50 سال یک نفر مبتلا به کاهش تراکم استخوان است که یکی از مهم ترین دلایل آن کمبود کلسیم در بدن است.

نقش پررنگ تغذیه بر پیشگیری از بروز پوکی استخوان اما رییس اداره بیماری های عضلانی، اسکلتی دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با تاکید بر نقش پررنگ تغذیه بر پیشگیری از بروز پوکی استخوان، تصریح کرد: مصرف لبنیات و مواد حاوی کلسیم، ویتامین D یا قرار گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری مهلک و خاموش را جدی بگیرید

این بیماری مهلک و خاموش را جدی بگیرید