مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 08:002023-11-05اقتصادي

جهش چشمگیر داد و ستد از تنها بندر اقیانوسی ایران


مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توسعه زیرساخت ها و امکان پهلو گیری و تخیله کشتی های اقیانوس پیما؛ واردات از بندر شهید بهشتی چابهار افزایش چشمگیر داشته است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توسعه زیرساخت ها و امکان پهلو گیری و تخیله کشتی های اقیانوس پیما؛ واردات از بندر شهید بهشتی چابهار افزایش چشمگیر داشته است.

عسکری نسب در گفت وگو با ایسنا افزود: با راه اندازی و برقراری خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهارکه سال گذشته راه اندازی شد، واردات کالاهای کانتینری، در شش ماهه سال جاری نسبت سال قبل 135 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در بندر چابهار، با توجه به تجهیزاتی که برای تخلیه و بارگیری کالای کانتینری وجود دارد امکان پهلوگیری و تخیله کشتی های اقیانوس پیما و پهن پیکر با ظرفیت شش هزارو 500 تی ای یو (TEU) کاملا فراهم هست و هیچگونه محدودیتی برای پذیرش کشتی و کالا اعم از فله وکانتینری در بندر شهید بهشتی وجود ندارد.

عسکری نسب گفت: برقراری خطوط منظم کشتیرانی بین بندر چابهار وکشورهای آسیای میانه وآسیای دور، مراودات تجاری ایران درحوزه دریایی، وارد فصل جدیدی شده است و واردات کالا و جذب سرمایه جایگاه بندر چابهار را درمیان بنادر فعال کانتینری ایران به رتبه سوم رسانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش چشمگیر داد و ستد از تنها بندر اقیانوسی ایران

جهش چشمگیر داد و ستد از تنها بندر اقیانوسی ایران