مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 20:502023-11-09اقتصادي

افزایش نرخ ارز در عراق و انگشت اتهام به سمت آمریکا


نرخ ارز در عراق طی روزهای اخیر با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است، در همین راستا عده ای از نمایندگان پارلمان عراق انگشت اتهام را به سمت آمریکا نشانه گرفته اند و برخی به دنبال احضار رییس بانک مرکزی عراق هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های عراقی گزارش می دهند که طی روزهای اخیر نرخ ارز در بازار آزاد این کشور رو به افزایش بوده و قیمت هر دلار آمریکا  به 1670 دینار رسیده است.

عده ای از نمایندگان پارلمان عراق در التهاب جدید بازار ارز عراق، بار دیگر آمریکا را عامل اصلی ایجاد بحران افزایش قیمت دلار در عراق می دانند.

کریم العلیوی ، عضو ائتلاف الفتح با بیان اینکه آمریکا به دست داشتن در بحران های متوالی در عراق متهم است، گفت: واشنگتن بخصوص در شرایط کنونی عراق و منطقه می خواهد با دامن زدن به مساله افزایش نرخ ارز و ایجاد ناامنی اقتصادی در عراق فتنه انگیزی کند و این پیام را به مردم عراق بدهد که مشکل فعلی به دولت عراق باز می گردد.

سال گذشته نیز که در مقطعی بازار ارز در عراق دچار التهاب شده بود، نمایندگان پارلمان عراق انگشت اتهام در این قضیه را به سمت آمریکا و عوامل آن در عراق نشانه گرفتند.

در همین حال، عدنان الجابری، یکی از اعضای کمیته نفت و گاز پارلمان عراق هم امروز پنجشنبه گفت که علی العلاق، رییس کل بانک مرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نرخ ارز در عراق و انگشت اتهام به سمت آمریکا

افزایش نرخ ارز در عراق و انگشت اتهام به سمت آمریکا