مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 14:402023-11-13پزشكي

غربالگری دیابت و فشار خون بالا یک میلیون و صد هزار نفر لرستانی


کارشناس بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با اشاره به برگزاری پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا، گفت: قرار است حدود یک میلیون و صد هزار نفر و 13000 نفر مادر باردار در استان غربال گری می شود.

- معصومه دارایی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا برای ارتقای برنامه سلامت خانواده، اظهار کرد: وزارت بهداشت از آبان ماه 1402 این پویش را با مشارکت و تعامل معاونت بهداشت، معاونت درمان و معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پز شکی و کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می کند.

وی افزود: هدف این پویش شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون در کشور و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل بیماری های دیابت و پر فشاری خون است.

کارشناس بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این پویش از 20 آبان ماه به طور همزمان در سطح کشور آغاز و تا 15 دی ماه سال جاری ادامه دارد.

به گفته دارایی گروه هدف در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا ، کلیه افراد 18 سال و بالاتر و کلیه مادران باردار در هر گروه سنی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری دیابت و فشار خون بالا یک میلیون و صد هزار نفر لرستانی

غربالگری دیابت و فشار خون بالا یک میلیون و صد هزار نفر لرستانی