مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 13:502023-11-13سياسي

توضیحاتی درباره قانون جدید شوراهای حل اختلاف و دادگاه های صلح


مدیر کل دفتر حقوقی و مطالعات تطبیقی وزارت دادگستری توضیحاتی درباره قانون جدید شوراهای حل اختلاف و دادگاه های صلح ارائه کرد.

- مدیر کل دفتر حقوقی و مطالعات تطبیقی وزارت دادگستری توضیحاتی درباره قانون جدید شوراهای حل اختلاف و دادگاه های صلح ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد ایمانی مدیر کل دفتر حقوقی و مطالعات تطبیقی وزارت دادگستری در این باره گفت: مطابق ماده 189 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 17 /01 /1379 مجلس شورای اسلامی به منظور کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و در راستای توسعه مشارکتهای مردمی، رفع اختلاف محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است به شوراهای حل اختلاف واگذار گردیده است.

وی با اشاره به اینکه حدود وظایف و اختیارات این شوراها، ترکیب و نحوه انتخاب اعضای آن براساس آیین نامه ای بود که به پیشنهاد وزیر دادگستری و تایید رییس قوه قضاییه به تصویب هیأت وزیران رسیده است اظهار داشت: در سال 1399 لایحه ای دو فوریتی تحت عنوان لایحه شوراهای حل اختلاف تهیه و در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در پنج فصل و 41 ماده و 37 تبصره تاییدیه شورای نگهبان را گرفت و در مرحله ابلاغ و انتشار و اجرا قرار گرفت؛ لایحه ای که در صلاحیت و نحوه فعالیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحاتی درباره قانون جدید شوراهای حل اختلاف و دادگاه های صلح

توضیحاتی درباره قانون جدید شوراهای حل اختلاف و دادگاه های صلح