مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 20:202023-10-27بين الملل

مبلغ سرمایه گذاری ایران و روسیه در کریدور شمال- جنوب


دو کشور ایران و روسیه تاکنون سرمایه گذاری 38 میلیارد دلاری در کریدور شمال- جنوب انجام داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی کریدور شمال جنوب – مفهوم جدید که در آستراخان روسیه برگزار شد، استاندار آستراخان روسیه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، مدیر راه آهن افغانستان، مدیر راه آهن عراق و رییس باشگاه همگرایی شمال – جنوب سخنرانی داشتند.

در نشست تخصصی این همایش مدیر بندر ایرانی سالیانکا در روسیه با بیان اینکه کریدور بین المللی شمال- جنوب، عنصر کلیدی شبکه حمل و نقل اوراسیا است، به سه مسیر غربی، شرقی و دریایی یا ترانس کاسپین اشاره کرد و گفت: در مجموع سرمایه گذاری حدود 38 میلیارد دلار برای این کریدور در نظر گرفته شده است که سهم روسیه 35 درصد و سهم ایران 34 درصد خواهد بود.

مدیر بندر ایرانی سالیانکا به اقدامات انجام شده از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مسیر کریدور شمال- جنوب اشاره کرد و افزود: خرید 330 دستگاه واگن ریلی، خرید 54 هزار کانتینر، مذاکره، خرید و سفارش ساخت 21 فروند کشتی برای تقویت مسیرهای دریایی از جمله این اقدامات بوده است.

وی همچنین به افزایش ظرفیت حمل بار از سوی کشتیرانی دریای خزر به 130 هزار تن، ایجاد خط مستقیم و منظم بین چین و هند و آفریقا از طریق بندرعباس و چابهار به مقاص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبلغ سرمایه گذاری ایران و روسیه در کریدور شمال- جنوب

مبلغ سرمایه گذاری ایران و روسیه در کریدور شمال- جنوب