مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 09:302023-11-05اقتصادي

افراد در فصل سرما هنگام استفاده از وسایل گرمازا نهایت دقت را داشته باشند


مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی نسبت به تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن با شروع فصل سرما هشدار داد.

- هشدار پزشکی قانونی خراسان شمالی نسبت به تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن افراد در فصل سرما هنگام استفاده از وسایل گرمازا نهایت دقت را داشته باشند ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی نسبت به تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن با شروع فصل سرما هشدار داد.

دکتر محمدرضا نورس در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به استناد آمارهای موجود ضمن هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان تأکید و توصیه کرد: افراد در فصل پاییز و زمستان در استفاده از وسایل گرمازا که عمدتا به سیستم گاز شهری متصل است، نهایت دقت را داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز از دودکش این وسایل توجه کنند.

نورس ادامه داد: گاز مونوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است، عمده ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است اما اصولاً در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی به خصوص در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن ممکن است تولید شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد در فصل سرما هنگام استفاده از وسایل گرمازا نهایت دقت را داشته باشند

افراد در فصل سرما هنگام استفاده از وسایل گرمازا نهایت دقت را داشته باشند