مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 09:312023-11-12اقتصادي

فعالیت 27 فروند پهباد در بخش کشاورزی استان قزوین


موسی بابایی کیا در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین از ارائه خدمات به بخش کشاورزی توسط 27 فروند پهباد در استان قزوین خبر داد.

وی افزود: این تعداد پهپاد در فعالیت های مختلف زراعی و باغی فعالت دارند.

رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی های نوین در عملیات سمپاشی و محلول پاشی در مزارع و باغات توسط انواع پهپاد با اپراتورهای آموزش دیده در سطح استان قزوین اجرا می شود.

بابایی کیا اضافه کرد: سمپاشی برای آفات و بیماری ها و علف های هرز و محلول پاشی درمزارع و باغات توسط پهپاد علاوه بر صرفه جویی در میزان سم مصرفی و کاهش هزینه ها با افزایش سرعت و دقت عمل در عملیات داشت محصولات، کمک شایانی به سلامت انسان و دام و کاهش اثرات زیست محیطی می کند.

این مسوول عنوان کرد: استان قزوین از سال 1400 با استفاده از تسهیلات بانکی از محل اعتبارات خطوط مختلف مکانیزاسیون و اعتبارات جهش تولید در دیمزارها اقدام به شناسایی افراد متقاضی آموزش دیده جهت جذب و خرید انواع پهپاد برای فعالیت در مزارع و باغات کرده است.

وی با بیان اینکه استان قزوین در حال حاضر جزو استان های برتر از نظر عملیات پهپاد می باشد، گفت: در حال حاضر استان ما دارای 2 مرکز تولید انواع پهپاد کشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 27 فروند پهباد در بخش کشاورزی استان قزوین

فعالیت 27 فروند پهباد در بخش کشاورزی استان قزوین