مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 19:152023-11-03اجتماعي

حذف نیزارهای تالاب زریبار جنایت علیه 240 گونه جانوری


نیزارها بخشی از اکوسیستم تالاب هستند و حذف آن نه تنها خدمتی به آن نمی کند بلکه با توجه به اینکه پناهگاه جانوران زیادی از جمله پرندگان است، - جنایت به شمار می رود.

در حال حاضر 240 گونه پرنده در تالاب زریبار شناسایی شده است.

رییس سازمان محیط زیست گفت:دریاچه زریبار به عنوان میراثی گرانبها شناخته شده است و در حال حاضر از لحاظ منابع آب، پوشش گیاهی و جانوری وضعیت مطلوبی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، علی سلاجقه  از تالاب بین المللی زریبار مریوان بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت این تالاب قرار گرفت، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:نیزارها بخشی از اکوسیستم تالاب هستند و حذف آن نه تنها خدمتی به آن نمی کند بلکه با توجه به اینکه پناهگاه جانوران زیادی از جمله پرندگان است، جنایت به شمار می رود.

وی با اعلام اینکه مدیریت تالاب با سازمان محیط زیست است، اضافه کرد: اگر تاکنون به صورت استانی به این تالاب نگاه شده است از این به بعد به طور ملی به آن نگاه می شود.

رییس سازمان محیط زیست ادامه داد: طرح مدیریت جامع تالاب بین المللی زریبار تدوین شده و توسط سازمان مصوب می شود و بنابراین همه امورات باید در قالب این طرح انجام شود.

سلاجقه با اشاره به اینکه همه مسئولان استانی و شهرستانی مکلف اند از این طرح و نظرات و منویات سازمان محیط زیست در ارتباط با ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف نیزارهای تالاب زریبار جنایت علیه 240 گونه جانوری

حذف نیزارهای تالاب زریبار جنایت علیه 240 گونه جانوری