مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 09:502023-11-04اقتصادي

کاهش رشد نقدینگی و افزایش اقتدار بانک مرکزی سبب تثبیت نرخ ارز شد


وزیر اسبق اقتصاد با تشریح دلایل برقراری آرامش در بازار ارز گفت: به دلایل روشنی مانند افزایش اقتدار بانک مرکزی، فعال سازی دیپلماسی اقتصادی و ارزی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدشمس الدین حسینی، با اشاره به آرامش حاکم بر بازار ارز کشور، اظهار کرد: یکی از کارهای دوره فعلی بانک مرکزی، تاکید بر گسترش بازار رسمی بوده است.

وزیر اسبق اقتصاد درباره نشانه ها و دلایل آرامش ارزی در بازار، افزود: یکی از دلایل آرامش بازار، اصلاح نرخ ارز بود که به واسطه آن شکاف قیمت بازار آزاد و بازار رسمی بسیار کاهش یافت.

نماینده مردم تنکابن در مجلس ادامه داد: علاوه بر این، بانک مرکزی توانست با حذف سیاست های مخرب قبلی، نقدینگی را نیز کنترل کند که امیدوارم این موفقیت ادامه دار باشد، در واقع بانک مرکزی توانست از این طریق، یکی از بنیان های افزایش تقاضای ارز را کنترل کند.

حسینی به مسئله افزایش اقتدار بانک مرکزی به عنوان یکی دیگر از دلایل آرامش ارزی کشور یاد کرد و افزود: با تقویت اقتدار بانک مرکزی، یکی از عناصر موثر در سیاست گذاری پولی تامین شد.

وزیر اسبق اقتصاد به توفیق دولت و بانک مرکزی در فعال سازی دیپلماسی اقتصادی و ارزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: دولت در بخش سیاست خارجی هم فعال تر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش رشد نقدینگی و افزایش اقتدار بانک مرکزی سبب تثبیت نرخ ارز شد

کاهش رشد نقدینگی و افزایش اقتدار بانک مرکزی سبب تثبیت نرخ ارز شد